Frågor och svar
Jag har inte fått någon orderbekräftelse. Vad ska jag göra?
Det är inte helt ovanligt att orderbekräftelsen inte kommer fram. I nästan alla fall beror det antingen på att det fastnat i skärpposten eller på att mailadressen blivit fel vid beställningen. Så börja med att kolla om den finns i din skräppost. Om den inte gör det så maila till info@podstore.se så ser vi till att du får en ny. Om du hann uppfatta ditt ordernummer så får du gärna skicka med det, om inte så skriv vilket namn beställningen är gjord i och vilket datum du beställde så löser vi det.
Jag har inte fått något mail om att min beställning har skickats trots att jag väntat flera dagar. Vad ska jag göra?
Vi skickar så gott som alla beställningar inom fem arbetsdagar efter att de kommit in till oss. Det innebär att det, en helgfri vecka, tar upp till en vecka innan beställningen skickas. Om det är helgdagar i veckan så kan de ta längre tid. Ibland har vi semesterstängt och leveranstiden är längre än så, men i så fall ser vi till att det framgår såväl på hemsidan som i din orderbekräftelse. Om det gått mer än en vecka sedan du beställde och du inte fått något mail om att din order är skickad så får du gärna kontakta oss på info@podstore.se så ska vi kolla på vad som hänt. Skicka gärna med ditt ordernummer i mailet.
Min beställning skickades för flera dagar sedan, men har inte kommit fram. Vad ska jag göra?
Som bekant kommer tyvärr inte alla Postnords paket, även om en väldigt hög andel gör det. Om det gått mer än en vecka sedan din beställning skickades och du ännu inte fått den så får du gärna kontakta oss så undersöker vi saken. Du når oss på info@podstore.se. Skicka gärna med ditt ordernummer i mailet.
Mina produkter är skadade. Vad ska jag göra?
Ta bilder på skadan och skicka till info@podstore.se så ska vi kolla på saken. Se till att få med ditt ordernummer i mailet, så underlättar du arbetet mycket för oss.
Hur ska jag tvätta mina varor?
Alla textiler utom kepsarna tål maskintvätt. Dock max 30 grader. Tvätta kläder ut och in för att skydda trycken. Vad gäller muggar så tål porslinsmuggarna maskindisk, medan emaljmuggarna behöver diskas för hand.
Jag vill returnera mina produkter. Kan jag få pengarna tillbaka?
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat/oöppnat skick. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar. Var rädd om varan, packa den varsamt och emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den. Varan ska återlämnas oskadad och i nyskick. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Skriv ditt namn och ordernummer på en lapp och skicka med den i paketet och maila samtidigt till info@podstore.se och meddela vilken order du vill returnera. Vi för över pengarna/annullerar din faktura när produkterna kommit till oss. Om du vill byta storlek så skriv på lappen i paketet och i mailet vilken storlek du vill byta till.
Varorna ska skickas till:
Tidy Merch AB
Vattenkraftsvägen 11 L
13570 Stockholm